آی‌بی‌ام از اولین تراشه مجهز به فناوری۲نانومتری رونمایی کرد

تقاضای بی‌سابقه آیفون ۱۲ درآمد کوالکام را بطور چشمگیری افزایش داده است
آوریل 7, 2021
بررسی هدست تسکو GH-5159
فوریه 2, 2022

شرکت آی‌بی‌ام (IBM) برای اولین بار در جهان از فناوری تولید تراشه ۲ نانومتری رونمایی کرد. دستاوردی که می‌تواند زمینه‌ساز تحولی عظیم در صنعت محصولات نیمه‌هادی باشد.

این فناوری جدید به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا ۵۰ میلیارد ترانزیستور را روی تراشه‌ه‎ایی به ابعاد یک ناخن جا دهند. داریو گیل، مدیر مرکز تحقیقات آی‌بی‌ام معتقد است که این فناوری برای صنعت نیمه‌هادی و آی‌تی ضروری بود.این شرکت مدعی است که با کمک فناوری جدید ۲ نانومتری می‌توان عملکرد تراشه‌ها را به نسبت تراشه‌های مجهز به فناوری ساخت ۷ نانومتری، تا ۴۵ درصد افزایش و مصرف انرژی آن را نیز تا ۷۵ درصد کاهش داد. به عبارتی دیگر، طول عمر باتری دستگاه‌های مجهز به چنین تراشه‌هایی تا چهار برابر ارتقا خواهد یافت.

این یعنی شارژ گوشی یا دیگر دستگاه‌های هوشمند هر چهار روز یکبار اتفاق خواهد افتاد و دیگر نیازی نیست که کاربر هر روز دستگاه را به شارژ متصل کند.همچنین سرعت و عملکرد لپتاپ‌ها نیز با کمک تراشه‌های مجهز به فناوری ۲ نانومتری به طور محسوسی ارتقا خواهد یافت. در حال حاضر، شرکت TSMC از فناوری ۵ نانومتری برای تولید تراشه‌های خود بهره می‌گیرد و در تلاش برای دستیابی به فناوری ۲ نانومتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست قیمت